
Fins el proper diumenge 17 de juny encara teniu l’oportunitat de visitar el saló dels records. Desprès de les inauguracions de rigor per part d’autoritats i esportistes d’élite, ara es pot començar a fer un balanç més tècnic del que ha estat presentat al públic.
Molts fabricants han mostrat les seves darreres màquines ecològiques, cotxes de luxe i
cotxes urbans, completament elèctrics o híbrids, cotxes que funcionen amb combustibles alternatius ben coneguts i d’altres més experimentals.
Paradoxalment, no tinc constància que tots aquests dirigents que s’omplen el pap amb discursos ecologistes en tota mena d’actes, dins i fora de les nostres fronteres, hagin signat cap mena de compromís ferm per promoure l’ús del vehicle ecològic.
Ells que continuen gaudint dels seus potents cotxes oficials equipats amb motors de 2.500 cc i més de 200CV de potència, no sembla que estiguin gaire per la labor.
Ells que no paguen el combustible, no demostren gaire interès per rebaixar els impostos sobre els vehicles i els carburants que menys contaminant.
Si realment volen lluitar contra la contaminació atmosfèrica que emeten els vehicles,
es comença amb l’exemple, i utilitzant els mitjans al seu abast, compensar a tots aquells que inverteixin en un cotxe menys contaminant.
Però les taxes que paguem tots els conductors sobre els carburants, matriculacions, o impostos de circulació son massa llamineres, omplen molts pressuposts, i de la mateixa manera que ens varen envainar el cèntim català, ara ens l'aplicaren a qualsevol altre tipus de combustible.
Una cosa son les paraules i altra els fets. Paraules n’he sentit moltes, fets concrets en aquest sentit, n’he vist molt pocs. Contamina més un sol dels vehicles del polític de torn que un autocar equipat amb motor elèctric i quaranta persones a bord.
Quina és la flota total dels dirigents d’aquest país ? De quina mena de vehicles disposen el seu servei i que tots paguem ? Quan combustible consumeixen tots plegats ?
No perdeu el temps, es completament impossible d’esbrinar i menys encara fer quadrar els comptes.
De moment encara continuarem gaudint de l’espectacle de polítics i membres de la reialesa que es desplaçant amb cotxes de gran cilindrada, que no utilitzant cap mena de vehicle oficial menys contaminant, que es proclamant antisistema tot i formar part del mateix sistema, i que no sembla canviaren el seu estatus automobilístic per molts discursos que facin a Kyoto o a qualsevol altra lloc.
Aneu al Saló de l’Automòbil i opineu per vosaltres mateixos. Existeixen moltes alternatives per trobar un vehicle que contamini menys, però si el busqueu és ajuda i coherència amb el discurs polític relacionat amb aquest fet, crec que us podeu sentir força decebuts.
© Xavier Massip
Molts fabricants han mostrat les seves darreres màquines ecològiques, cotxes de luxe i
cotxes urbans, completament elèctrics o híbrids, cotxes que funcionen amb combustibles alternatius ben coneguts i d’altres més experimentals.
Paradoxalment, no tinc constància que tots aquests dirigents que s’omplen el pap amb discursos ecologistes en tota mena d’actes, dins i fora de les nostres fronteres, hagin signat cap mena de compromís ferm per promoure l’ús del vehicle ecològic.
Ells que continuen gaudint dels seus potents cotxes oficials equipats amb motors de 2.500 cc i més de 200CV de potència, no sembla que estiguin gaire per la labor.
Ells que no paguen el combustible, no demostren gaire interès per rebaixar els impostos sobre els vehicles i els carburants que menys contaminant.
Si realment volen lluitar contra la contaminació atmosfèrica que emeten els vehicles,
es comença amb l’exemple, i utilitzant els mitjans al seu abast, compensar a tots aquells que inverteixin en un cotxe menys contaminant.
Però les taxes que paguem tots els conductors sobre els carburants, matriculacions, o impostos de circulació son massa llamineres, omplen molts pressuposts, i de la mateixa manera que ens varen envainar el cèntim català, ara ens l'aplicaren a qualsevol altre tipus de combustible.
Una cosa son les paraules i altra els fets. Paraules n’he sentit moltes, fets concrets en aquest sentit, n’he vist molt pocs. Contamina més un sol dels vehicles del polític de torn que un autocar equipat amb motor elèctric i quaranta persones a bord.
Quina és la flota total dels dirigents d’aquest país ? De quina mena de vehicles disposen el seu servei i que tots paguem ? Quan combustible consumeixen tots plegats ?
No perdeu el temps, es completament impossible d’esbrinar i menys encara fer quadrar els comptes.
De moment encara continuarem gaudint de l’espectacle de polítics i membres de la reialesa que es desplaçant amb cotxes de gran cilindrada, que no utilitzant cap mena de vehicle oficial menys contaminant, que es proclamant antisistema tot i formar part del mateix sistema, i que no sembla canviaren el seu estatus automobilístic per molts discursos que facin a Kyoto o a qualsevol altra lloc.
Aneu al Saló de l’Automòbil i opineu per vosaltres mateixos. Existeixen moltes alternatives per trobar un vehicle que contamini menys, però si el busqueu és ajuda i coherència amb el discurs polític relacionat amb aquest fet, crec que us podeu sentir força decebuts.
© Xavier Massip